úterý 12. ledna 2016

Kluziště


27 komentářů:

  1. Připomnělo mi to moje dětství :-)

    OdpovědětVymazat
  2. stylové :-) perfektní. ano moje dětství, postavené palety jako branky nad kalužinou z vyrýpané zeminy, nějaká plynová budka s dráty, v pozadí traktor u osamělého sloupu, komunistická budova, pozadí moderní biostanice JZD. to se nedá vymyslet, to se musí nafotit. přesně. stejně to vypadalo i na Slovensku :-) a někde to zůstalo dodnes, romantika zpomenutých koutů. díkybohu za ně

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :-) připomnělo mi to, jak jsme o to kluziště pečovali :-)
      kbelíky s vodou a uklouzávat to, byli jsme schopný jít na něj i večer s kbelíkem, aby nám ta zamrzlá kaluž vydržela na druhý den, než se budeme vracet ze školy. :-) hodit školní tašku na zem a klouzat se tam do setmění :-) no a jasně doma potom vynadáno, ale to nevadí :-) podstatný bylo to kluziště :-)

      Vymazat
    2. plynová budka s dráty :-))

      Vymazat
    3. Liško, mělas na mysli :-) "v naší elektrické troubě" :-))

      Vymazat
  3. já jako holka měla takové ty brusle na klíček - kačenky a jezdila jsem s nimi po chodníku. udusaný sníh. za domem nám děckám tatínek dělal kluziště ale já ráda jezdila po udusaném sněhu po chodníku kolem baráku. to byly časy... dávno to bylo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Brusle na klíček - kačenky - neznám, ale zní to úžasně :-) no ty teda asi musely jezdit :-))

      Vymazat
    2. zní a ještě líp to vypadá ?.))

      https://www.google.cz/search?q=brusle+na+kli%C4%8Dku&espv=2&biw=1536&bih=775&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwjuz5f7-KTKAhVKw3IKHUFqCF4QsAQIIA

      třeba ti to naskočí a když ne, zadej foto brusle na klicku

      Vymazat
    3. Byly dvounožové, tedy dá-li se těm želízkům říkat nože. :-)
      Vázaly se přímo na botu.
      Taky jsme na sídlišti polejvali plácek, aby bylo kluziště. Ale mně bruslení nikdy k srdci nepřirostlo, ve všech bruslích (krom těch kačenek:-) mě za chvíli bolely nohy tak, že jsem je musela sundat.

      Nejdýl jsem vydržela před pár lety s kolegy na jednom ze zdejších rybníků, kdy jsem opisovali kruhy a každý kruh završili společným přípitkem. To už ty nohy pak cítit nebyly. :-)

      Vymazat
    4. Aha, tak než jsem sesumírovala svoje vzpomínky, Ratka našla odkaz. :-)

      Ale hele, Ratko, ty cos, odkázala jsou sice na kličku, ale těm se u nás kačenky neříkalo. Kačenky byly tyhle:

      http://www.sbazar.cz/Pavlafilipkova777/detail/12891556-stare-brusle-kacenky-bambino-gms

      Vymazat
    5. Ty tvoje jednonožový na kličku byly šlajfky.

      Vymazat
    6. u nás se chodilo bruslit na stadion, to se hodily brusle přes rameno a pak se důstojně jezdilo dokola a chlapci nás táhli za ruce nebo tlačili. tedy ostatní dívky, mě ne :-) já byla z nějakého důvodu opomíjena... tvářila jsem se většinou odmítavě protivně. ale taky jsem někde v koutku zkoušela dozadu, osmičky, piruety, nejraději sama.. vydržela jsem dlouho jen tak si něco pižlat v koutě pro sebe.

      Vymazat
    7. https://www.google.cz/search?q=brusle+na+kli%C4%8Dku&espv=2&biw=1536&bih=775&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwjuz5f7-KTKAhVKw3IKHUFqCF4QsAQIIA#tbm=isch&q=brusle+%C5%A1lajfky

      Vymazat
    8. krása :-))

      já jsem taky chodila bruslit na stadion a pižlala jsem si to tam taky tak sama v koutku a brzdila o mantinel, zoubky mi dělaly trochu problémy.

      Ru, jo, po hodině ježdění i dřív byly znát hodně nohy.

      Vymazat
    9. taky mě nohy bolely, ale je to pak otázka rozhodnutí zda tomu budu přikládat pozornost :-) většinou jsem si nohou nevšímala ale bolely mě hlavně holeně. nepřirozený úhel mezi chodidlem a kolenem fixoval holeň a lýtko, měla jsem pak křeče v nohách :-) stejné je to i u sjezdových botů, taky komické postavení nohy a chodidla.

      Vymazat
    10. Holeně jsou o svalech, ty se dají necítit, ztuhnou a přestaneš je vnímat a bolí pak zas potom.
      Jako když sedíš po dlouhé době na koni, taky přestaneš cítit, že tě bolí zevnitř stehna, když pod tebou kůň začne rejdit, prostě musíš to těma noham udržet a usedět. Bolí až pak, až slezeš, a pak druhej třetí den.
      Tyhle bolesti neřeším, ty jsou normální.

      Ale mě bolí plosky a nárty. Klenba, až do křeče. Mám zborcenou klenbu, tak možná tím to je, že nic, kde noha musí být fixovaná natvrdo v chodidle, nesnesu. Lyžařský boty mám na hraně a zachraňuje mě jen jejich výška. A stejně je nemám tak nafest, jak by měly být, protože dlouhá, ale nízká noha v nich nemá dobře fixovanou patu. A ještě do nich musím dycky dolaďovat z několika typů ortopedických vložek, aby správně podpíraly, ale aby nebyly v těch zvýšených zpevněných místech už moc, až se bota kolem nártu utáhne.

      A ještě ke všemu patřím k tomu (nemalému, jak jsem zjistila) počtu lidí, co má každou nohu citelně jinak velkou. U mě o půl čísla spolehlivě. Jenže nikdo vám neprodá levou a pravou botu od každýho čísla jinou. :-)

      Vymazat
    11. Ve sjezdových botech mi přijde jiný postavení nohy než v bruslích. :o) Tam ten náklek držíš furt a drží tě i bota sama, z toho mě nic nebolí.
      Brusle jsou mor...

      Vymazat
    12. už jsem nebruslila dlouho, na sjezdky taky nechodím, ale mám dobré běžky a skvělé boty. myslím že to je pro nohy hotový balzám, správné postavení chodidla, hýbání chodidla, masáž chodidla. hned jak napadne, vyrážím :-)

      Vymazat
    13. tak to je super :-)
      bruslila jsem naposledy asi před osmi lety v Třebechovicích na stadioně s kamarádkou a jejími dětmi a před tím naposledy v Liberci, když jsem žila.

      běžky - naposledy jsem na nich stála ve dvaceti na přechodu jizerek, spali jsme v záhrabech. a byla to makačka a měla jsem pocit, že cestou na Smrk a následně dolů to nepřežiju :-)) ale taky vzpomínám na úžasný běžkování na lehko pěkně po hřebenovce, po stopách jizerské padesátky - tu a támhle zastavit na chajdě na čaj, polívku, k tomu tatranka a ty výhledy a jen bílá stopa a jiskřící sníh.
      co jsem v hk, tak jsem na běžkách nestála, ani je tu nemám - tady vždy byl sníh vzácný.
      na sjezdovkách neumím, v tom jsem dost liberecká ostuda :-))

      Vymazat
    14. tam máte ještěd přímo u zastávky :-) byla jsem tam lyžovat.

      na běžky mi vyhovuje pianko, ne moc lidí... někde mimo civilizaci, raději pomaly a ne daleko. příroda, bílé stromy...paráda. Jendou napadlo i ve znojmě hodně sněhu, každý den jsme chodili na pole za hradiště a dozadu do lesa, to bylo něco :-)) potkávali jsme nadšené lidi a smáli se

      Vymazat
    15. jojo, v Liberci dojedeš na konečnou tramvají a jsi na horách :-)
      ty hory v sobě mám.

      tady v hk je to jiné, na hory se musí opravdu za nimi jezdit.

      Vymazat
    16. HK je blízko do Orlických hor, kousek!
      My jsem na ně jezdili z Prahy a HK byl v půlce cesty.

      Vymazat
    17. dobře. kousek. :-)
      trochu jiný kousek, než vlézt do tramvaje a od bydliště mých rodičů - pět zastávek na konečnou na Ještěd.
      a ještě jiný kousek - než vlézt do tramvaje od bydliště mých rodičů - na druhou konečnou do Lidových sadů :-)

      je pravdou, že když se opravdu chce - je to kousek všude, kamkoliv :-) a člověk si pro to najde čas.

      Vymazat
    18. Pražáci jsou v tomhle unikátní :-)
      pro ně je kousek všude za Prahou.
      mají chalupy všude - kousek. včetně Vysočiny, Moravy....všude je to pro ně kousek :-)

      Vymazat
  4. měl jsem na mysli nasazovací brusle. nevím jestli dvoubřité nebo jednobřité, zpětně si to nepamatuji. ale souhlasím že je to rozdíl, taky jsem si to našla na internetu :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo, jsou krásný, zrovna je taky prohlížím a pořád se prodávají, i skličkama. :-)
      Což mi připomnělo, že musím hodit inzerát na ty klukovy Tempishe, co z nich vyrostl.

      Vymazat