úterý 28. listopadu 2023

Léto

Jsem asi divná, ale léto nemám moc ráda. V práci dovolené, takže zahuštěné služby, bývá většinou těžké oddělení, protože příbuzní starých lidí odkládají své  starší příbuzné do nemocnice, aby si sami mohli odjet na dovolenou. V létě je na mě moc vedro, dusno, mizerně se spí po nočních. 

Léto pro mě je unavené, upachtěné, jsem permanentně v útlumu, unavená buď z vedra, nebo služeb a nevyspání. Nejraději mám podzim, ten hezký slunečný, příjemně teplý a barevný. Mám ráda i podzim, ten s mlhy a zataženým počasím - kdy se všechno zpomaluje a člověk zklidńuje. 

V létě jsem měla s Pavlíkem trápení. Vyčítal mi, že mě už nevidí denně jako dřív, že jsem ho odkopla jak plyšovou hračku. Vyčítal mi, že nejezdíme spolu na výlety, které si se mnou plánoval, ale pozor žádné jsem mu neslíbila. Ty co jsem slíbila jsem dodržela. Jediný co jsem mu slíbila a ještě jsem nesplnila jsem odložila na neurčito.

 Došlo to tak daleko, že na  mě ráno v 5:15 kdy vyjíždím do práce - čekal po tmě v otevřené kolárně, jsem myslela, že budu mít infarkt, jak jsem se ho lekla a zrovna tak číhal večer po službě u mého bytu až přijdu z práce.

Nechtěla jsem se mu vyhýbat, ani se schovávat, ani mu lhát. Takže jsem si ho jednou pozvala k sobě domů a řekla mu, že takhle teda ne. Řekla jsem mu, že chodím do práce, že mám právo na svůj život, že stále mu chodím 1x týdně uklízet, peru mu a žehlím prádlo a  nosím mu jídlo z práce.

Následovalo to, že mi řekl, že mě miluje, přísahal mi věrnost. Že jsem sobecká a zlá, urazil se a odešel. Týden jsem měla na klice plno dopisů, jak jsem zlá a sobecká. Po dalším týdnu jsem našla u bytu srdíčka a pohledy, plyšáky a kytku, jak se mi omlouvá a jak mě má rád. Další týden mi napsal, že jsem jeho maminka, že se o něj starám a musím se o něj starat, protože je to moje povinnost.

Vůbec mi nebylo dobře, ani fyzicky ani psychicky. Měla jsem takový trochu zombí období, trochu byla mezi světy.

V práci se zahustily služby ještě víc, protože jedna mladá holčina skončila v práci úplně a přestěhovala se za přítelem do Prahy a  jedné kolegyni z práce si dítě zlomilo ruku na táboře, takže měla ošetřování.

V tomhle období, jsem jednou šla do města , sháněla jsem na sebe oblečení a zašla jen tak do knihkupectví, objevila jsem tam omalovánky pro dospělé a koupila si školní pastelky.

A začla si pomalu vybarvovávat, jednoduché předkreslené černobílé obrázky, nejdřív jen tak opatrně, abych si tu knížku nezkazila :-) později jsem víc používala bílou tužku na zjemnění odstínů a víc si hrála s barvami. Bavilo mě to, jak to z papíru lezlo na svět.

Pomohlo mi to chvíli zapomenout na svět kolem, na práci, na Pavlíka. Vyčistila si hlavu od blbých myšlenek. Takhle jsem přečkala svoje náročné léto. Koncem srpna mi už bylo líp a těšila se na září.






Tahle omalovánková knížka má asi 82 obrázků,  u některých ještě nevím, jakými barvami je budu vybarvovat, ale těším se na to. Určitě budu potřebovat víc jak 12 barevných pastelek. :-) 






3 komentáře:

  1. Barčo, a co vyšívané obrázky? Pokračuješ v tom? Já se zklidňuje u svých těžkých křížovek. Mám to jako ulitu, do které se třeba jen na chvíli schoulím a pak vylezu a zase jedu dál... Pavlík si myslel že mu patříš... Nejlepší by bylo se od něho zcela odstřihnout, ale to asi nejde...

    OdpovědětVymazat
  2. Zuzi, moje vyšívání vzalo za své v době kdy jsem dělala debordelizaci bytu u Pavlíka. Aby to šlo u Pavlíka rychleji, tak jsem si jeho krabice s harampádím nanosila k sobě domů a u sebe to přebírala a protože mám taky garsonku, spoustu svých věcí jsem musela nanést do komory - "sklepa" na patře. Takový rošády, abych se vůbec u sebe doma hnula a v další fázi, Pavlík nanosil ke mě do bytu krabice s papírovým sběrem 190 kg, kde jsme to vážili a balíčkovali a svazovali po 5 kg, pro moji kamarádku, která má dvě školní děti a ty pak vyhráli sběr ve škole. Takže moje krabice s veškerým vyšíváním skončili v komoře a jsou tam zatím dodnes, místo toho přibyli pastelky a omalovánky a ty mě baví - není to tak kreativní na první pohled, ale relaxační účinek a radost mi přinášejí stejně, možná malinko více, protože to není tak zdlouhavá práce jako vyšívání.
    Ale vyšívání rozhodně nezatracuju, jen je odloženo na až později. :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Zuzi, odstřihnout Pavlíka úplně nejde, on by to neustál. Po mém návratu v září z Řecka se to zlepšilo, platí určitá pravidla. Chodím mu uklízet - udržovat byt 1x za 14 dní, peru mu prádlo a občas mu nosím jídlo z práce. Občas si s ním zahraju Člověče nezlob se, popovídáme chvíli, ted k vánocům si popřáli, ale neplánujeme žádné společné výlety a jiné volnočasové aktivity. Je to ted v pohodě, srovnal se s tím, že mě nemůže mít jen pro sebe a ví samozřejmě i o Pavlovi.

    OdpovědětVymazat