pondělí 30. října 2023

2022 - Malá Skála II.

 Na Frýdštejně  jsem naposledy byla jako dítě na školním výletě, tehdy se nedalo vylézt na věž ani sejít z "přízemí" o patro níž, kde bývaly stáje a sklady s potravinami pro potřeby hradu. 

Počkala jsem si na prohlídku. 

Kastelán vyprávěl nejen o dávné historii hradu, ale nejvíce nám přibížil novodobou historii, kdy hrad dostalo pod patronát městečko Frýdštejn, jak probíhaly rekonstrukce od 90 let. Jak tu bylo spousta dobrovolných místních horolezců a konzervovaly kameny ve stěnách, aby nedošlo k úrazu návštěvníků, vyprávěl o dobrovolných místních tesařích, o tom jak se dělaly schodiště a ke konci výkladu vyprávěl jak se tu natáčela pohádka  O létajícím ševci a princezně Jasněnce. Moc hezká prohlídka a úžasný výklad.













Poslední ohlédnutí za Frýdštejnem a jdu směrem k Drábovně.


 





K Drábovně  přicházím už pozdě odpoledne. Je tu ticho, klid, žádný člověk. Je mi tu hezky.
Usmívám se a představuju si jak ze skal vylézají místní skřítci. :-)







Jsem hodně v časovém skluzu, to je tak, když se člověk kochá, nechodí jen po značené cestě, ale odbíhá si kolem skal a kde co vidí, do toho dvě prohlídky na hradech, když nestihnu vlak, další jede za dvě hodiny a přijela bych domů kolem půl desáté večer. 

Nakonec jsem se rozhodla a běžela 4 km, vlak jsem stihla. Byl to krásný den.





2 komentáře:

  1. Teda Barčo, tys běžela???! To já už teda neumím... :(. Tleskám a mávám!

    OdpovědětVymazat
  2. :-), jo běžela, byla to nutnost, abych chytla ten vlak. Většinu cesty to bylo z kopce a po rovině. Byly doby, kdy jsem běhala často a ráda, téměř před deseti lety - bylo mi potom nejen dobře na těle, ale i na duši. Běhat dobře a rychle a s lehkostí mi už nejde kvůli levému koleni, dost mě zlobí, musím být opatrná na došlap i při chůzi, mám to tam uvnitř nějaké uvolněné a když špatně šlápnu, neskutečně to v něm bodne na zabolí. Běhat mi nejde, ale tu euforii kdysi z běhání - nejde zapomenout.

    OdpovědětVymazat