pondělí 13. dubna 2020

V pátek třináctého

Jsem měla Štěstí.

Přesně 13.3. - odoperovali mi druhé oko.
Hned v pondělí byly totiž všechny plánované operační výkony odloženy na neurčito.

Opravdu jsem měla štěstí, neumím si dost dobře představit, jak bych fungovala dlouhodobě s okem 2,5 dpt a s 6 dpt. Stačil mi ten týden - od operování prvního oka do druhého. Chodníky, obrubníky, schody, nakupování potravin a vůbec všechno co člověk dělá a potřebuje udělat - děs.

Trochu se mi to pak zkomplikovalo díky očním kapkám - příliš mi vysušily oko - do bolava, každé mrknutí bolelo. Oko zarudlé a oteklé.
Zkomplikovaly se mi díky viru i kontroly na očním, naštěstí vše dopadlo dobře, oči se mi dobře hojí - vyměnili mi antibioticko- kortikoidní kapky a přidali i zvlhčující kapky, mast na noc a dobře vidím. Zpočátku mi dělalo hodně problém i sluneční světlo - nezvyk - do doby před operací bylo vše v takové našedlé mlze a stále jakobych měla špinavé zaprášené brýle.

Zpočátku jsem nosila sluneční brýle, později přibyla rouška - mlžení.

Většinu neschopenky - první tři, čtyři týdny jsem většinu dne kapala kapky a spala, oči brzy unavené, vykoukané. Zpočátku jsem zapomněla, že se nesmím prudce předklánět, jakmile se mi nahrnula krev do hlavy a oko začlo tepat, bolet, tak jsem si to uvědomila.

Ted už je to v pohodě. Brýle nemám, na měření dpt mám jít až někdy v druhé půlce května, až se oko pořádně zhojí, čočky usadí.

Brýle nemám, ale vidím krásně - teda pro mě krásně a s novými brýlemi budu rys ostrovid.
A jsem také ráda, že jsem si připlatila lepší čočky - jednu za tři tisíce, nu jsou to oči a čočky budu mít na celý doufám dlouhý život. :-)

Před třemi týdny jsem se konečně zase pustila pomalu do vyšívání.
Dokončila jsem svůj první zkušební obrázek z ledna a mám z něj radost.
Časem se pustím do dalšího.

A taky jsem shlédla několik seriálů - Lucifer, oddechovka.
Bílá královna a Bílá princezna - anglický seriál z období stoleté války růží - z období předtudorovské - zajímavý a líbilo se mi to. Zvláště, když jsem si k tomu doplnila všechny ty vztahy a souvislosti z historie z wikipedie.

Moje prázdniny byly fajn.
A zítra poprvé po dlouhé době do práce na noční.
Ne, netěším se tam, ale nějak bylo, nějak bude.


Dokončený obrázek.
Zimní park - originál od pana Křena je samozřejmě originál:-) a ten zblízka vypadá úplně jinak.
A můj obrázek naživo také vypadá malinko jinak, než tady na fotce.
Mám z něj radost, časem jen zarámovat.







6 komentářů:

  1. Barčo, to vypadá Móc dobře :)

    OdpovědětVymazat
  2. Děkuju :-)

    Už začínám pracovat na dalším.
    Zase to bude překvapení, co z toho nakonec vyleze :-)
    Tenhle bude malinko víc abstraktní.

    OdpovědětVymazat
  3. Tak to se těším, Barčo, fandím ti!!!

    OdpovědětVymazat
  4. Díky.
    Nový obrázek mi bude trvat déle. Počítám tak půl roku. Bude o trochu větší 25x17 cm.
    A hlavně už nejsem doma. Takže bude daleko pomaleji přibývat, než ten první. Nevadí.Určitě bude stát za to :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Můžeš po operaci už vyšívat? Tak to je skvělá zpráva.
    Z toho vyšívání vznikne soubor moc pěkných věcí, to bude stát za to.

    OdpovědětVymazat
  6. 5. Liško, na blízko je to s očima v pohodě, na dálku je to horší, ty brýle opravdu potřebuju. Ještě nemám změřený nový dpt. Někdy příští týden se zkusím objednat na oční, snad už budou brát lidi normálně, jako dřív.

    Vyšívání mám jako psychoterapii. :-) Vyšívání a u toho ten klid - lázně :-) Kolekci vyšívaných věcí mám zhruba naplánováno na deset let. tj asi 20 obrázků pana Křena. Zatím jen pan Křen a nic jiného. :-)

    OdpovědětVymazat