neděle 26. ledna 2020

Výstava

V Pardubickém zámku, kde probíhá kompletní rekonstrukce mají úžasnou malou archeologickou výstavu - " Proti proudu času"


Zima a velká strojní technika místní pávi vůbec nerozhází. :-)






Tři malé místnosti, příjemná hudba a nádherné exponáty. Z výstavy jsem byla unešená, přestože mi nebylo moc dobře, byla jsem unavená, bylo mi neskutečně zima, bolel mě celý člověk - ale byl to pro mě balzám. Žádný lidi, příjemná hudba a zastavení se.

Člověk si uvědomí nejen pomíjivost, ale taky řemeslnou zručnost předků a úplně jiné plynutí času, než známe dnes. Než se vybrousí ručně kámen do sekyry, do sošky, než se vyrobí naušnice, než se utká látka a vyrobí oděv.....































2 komentáře:

  1. velice zajímavá výstava, uvědomuji si že spoustu vzorů jsem kreslila jako holka, tak nějak archaicky ty vzory člověk v sobě má.

    OdpovědětVymazat
  2. 1. jo, určitě má. a mě se tam pro změnu vybavila učebnice dějepisu a fotografie ze základní školy :-)
    měli tam pár exponátů i na ošahání.

    Výstava opravdu moc pěkná, měli tam i spoustu informačních listů volně k rozebrání - k té které době - pro školní výpravy k výuce - opravdu moc pěkně udělané.

    OdpovědětVymazat